За 45 години трансформирахме няколко поколения наши почитатели, казва музикантът Йордан Караджов от група „Сигнал”

Източник БТА

За 45 години трансформирахме няколко поколения наши почитатели, казва музикантът Йордан Караджов от група „Сигнал”

„Ние се гордеем с този факт, че след 45 години трансформирахме поколения наши почитатели”, каза пред БТА музикантът и един от основателите на легендарната рок група „Сигнал” Йордан Караджов. Снощи четвъртият фестивален ден на „Празниците на изкуствата „Аполония” бе закрит с техен концерт по повод 45 години от създаването на състава.

„Тези, които посещават нашите концерти, не попадат случайно в залата – напротив, идват с готова концепция по отношение на нашия репертоар и изпяват всички песни”, допълни музикантът. Според него, когато един изпълнител стане на дадена възраст, обикновено публиката в България започва да иска нещо ново. „Но за наше голямо щастие, при „Сигнал” не се случи такова нещо”, коментира Караджов.

Пред БТА вокалът на „Сигнал” разказа какъв е бил пътят на групата, която през пролетта на 1978 г. се отделя от популярния състав „Златни струни”. През лятото същата година излиза първата им песен – „Любов”, която стига до предаването „Музикална стълбица”. „Това беше много, много щастливо събитие за „Сигнал”, защото излетяхме с ракетен старт нагоре”, каза Караджов.

Музикантът коментира още развитието българския рок днес, както и любовта към китарите, които от десетилетия колекционира.

Г-н Караджов, как стартирахте с група „Сигнал” в края на 70-те години на миналия век?

- Ние произлизаме от една легендарна българска рок група – „Златни струни”. За съжаления я разбихме през пролетта на 1978 г. и решихме да направим нова банда, без да знаем какво ще се случи на практика. Отделихме се трима души от „Златни струни” – Христо Ламбрев – пиано, Румен Спасов – бас, и аз. Тогава в „Златни струни” бях също така основен певец и акустична китара.

За наша огромна радост, първата песен, която направихме – „Любов”, през лятото на 1978 г., беше нашият щастлив прощъпалник. Данчо Георгиев за първи път ни пусна по „Музикална стълбица”. Това беше много, много щастливо събитие за „Сигнал”, защото излетяхме с ракетен старт нагоре. След това се заредиха хитове като „Може би”, „Вятър”, „Мина и Лора”, „Каскадьори”, в последствие „Зелени сигнали”, „Лодка ли е любовта”, „Да те жадувам” и така, та до ден днешен.

Безкрайно щастливи бяхме от факта, че, отделяйки се от една много популярна група, застъпихме това с началото на „Сигнал”.

Как се промени групата за 45 години?

- В основни линии не е променена чак толкова. Сменихме двама от основните музиканти, с които направихме групата – през 1991 г. Румен Спасов напусна, а през 2002 г. - Христо Ламбрев. Но ето, че до ден днешен продължаваме да работим. Да не звучи претенциозно, но се радваме на огромен успех.

Тези, които посещават нашите концерти, не попадат случайно в залата – напротив, идват с готова концепция по отношение на нашия репертоар и изпяват всички песни. Ние се гордеем с този факт, че след 45 години трансформирахме поколения наши почитатели. Което не е толкова характерно за българите като цяло – по отношение на това, че когато един изпълнител стане на дадена възраст, те искат нещо ново. Но за наше голямо щастие, при „Сигнал” не се случи такова нещо.

Какво е Вашето впечатление - как се развива българската рок музика?

- За съжаление, не много добре.

Не много добре, защото от старите банди, от нашето поколение, може би всъщност само ние останахме. Има една-две групи от средното поколение – да речем Б.Т.Р., но след това няма никой, за съжаление. Или ако има, те са ъндърграунд групи, които свирят по разни мазета, малки читалища, салончета и т.н. Пеят само на английски, което е убийствена грешка, защото в България, да не казвам, че е препоръчително, но е задължително да пее един изпълнител на родния си език. Защото публиката това иска, а не да слуша някакъв псевдоанглийски. Иска от тези, които слуша, да чуе българска родна реч.

Затова казвам, че не е много добре с българския рок положението, но дай Господ, да се променят в положителен аспект нещата.

Доколкото разбрах, колекционирате китари?

- Да.

Бихте ли ни разказали повече за колекцията, натрупана до момента?

- Това е много интересен въпрос и ще отговоря с удоволствие.

Когато бях малък и започвах да се интересувам от китари, от рок музика, от „Бийтълс”, от „Ролинг Стоунс”, по стрелбищата на разни събори и панаири продаваха картички на разни групи, от които ние се учехме. Тези снимки аз си купувах и виждах например Кийт Ричардс от „Ролиг Стоунс” или Джордж Харисън от „Бийтълс” с какви китари свирят. Винаги съм си мечтал да имам подобен инструмент, на който те свирят. Когато получих тази възможност, и то най-вече финансова, започнах да изписвам техните модели от Щатите. Един мой много добър приятел и колега - музикант ми ги изпращаше тук, в България. И в порядъка на 40 китари, което ме прави много горд, защото все пак това определя по някакъв начин и любовта ми към този инструмент, а посредством този инструмент пък съм станал рок музикант.

/ЛМ/

No comments:

Post a Comment